wtorek, 23 czerwca 2015

Na zdrowie!

Cześć! Dzisiaj post nieco zdrowotny :) Od ponad tygodnia mam treningi z Mel B. Uwielbiam tą kobietę. Przy treningach staram się dużo pić. Zwłaszcza wody niegazowanej. Moja przyjaciółka zamiast wody ciągle pije napoje gazowane. Trochę poszperałam aby dowiedzieć się ile cukru zawierają poszczególne rzeczy: napoje, owoce.

źródło


Tyle jest cukru w napojach:

Napój

Cukier w 1 litrze napoju

Kostki cukru w 1 litrze napoju (kostka=5g)

Coca-cola
106g
21,2 kostki
Dr Pepper 
69g
13,8 kostki
Cherry Coke
106g
21,2 kostki
Schweppes Tonic
89g
17,8 kostki
Pepsi
110 g
22 kostki
Tiger (energy drink)
108g
21,6 kostki
Powerade (napój izotoniczny)
33g
6,6 kostki
Polococta
100g
20 kostek
Burn (energy drink)
66g
11 kostek
Red bull (energy drink)
108g
21,6 kostki
Mirinda
129g
25,8 kostki
Lipton Ice tea
69g
13,8 kostki
Mountain dew
124g
24,8 kostki
Oranżada Hellena
91g
18,2 kostki
Fanta pomarańczowa
92g
18,4 kostki
Sprite
100g
20 kostek
Fanta cytrynowa
112g
22,4 kostki
Kinley tonic
94g
18,8 kostki
Nestea
75g
15 kostek
Tymbark napój wiśnia-jabłko
100g
20 kostek
Polococta
100g
20 kostek
Burn (energy drink)
66g
13,2 kostki
Red bull (energy drink)
108g
21,6 kostki
Lemoniada Tymbark
15,2g
3,04 kostki
Pepsi twist
117g
23,4 kostki
7Up
107g
21,4 kostki

Warto dodać, że woda niegazowana nie ma ani grama cukru! 

źródło

No dobra a jak jest z owocami?  To zależy. 
Zacznijmy od AWOKADO. Owoc nie należy do tych najbardziej lubianych. Ale w jednym owocu znajduję się... 1 gram cukry! Świetnie! Dodatkowo awokado ma pełno zdrowych tłuszczów. Powinno się jeść awokado.
Uwielbiam ŻURAWINĘ. Szklanka świeżych żurawin zawiera tylko cztery gramy cukru. Malutko prawda? I fajnie o to chodzi! A żurawina jest naprawdę smaczna. 
MALINY to taki smak lata. Uwielbiam robić z nim smoothie. Raz, że są bogate w błonnik to mają jeszcze jedyne 5 gram cukru! 
Jestem fanką TRUSKAWEK! Pisałam już o tym ostatnio:) uwielbiam je w cieście, słodkich bułkach czy sokach. Szklanka świeżych truskawek to 7 gramów cukru. A przy tym i 85 miligramów witaminy C. Dzienne zapotrzebowanie na tą witaminę wynosi 75 miligramów.
A co sobie odpuścić?
CZEREŚNIE to aż 18 gram cukru w szklance. Są jak cukierki. Nic dziwnego, że są takie smaczne. No ale jednak strasznie słodkie.
Są tu fani MANGO? No więc mam dla was wiadomość. Mango zawiera aż 23 gramy cukru na szklankę.  Jak na owoc to bardzo dużo... Niestety.
Jeszcze więcej cukru zawiera LICZI. Może nie jest to zbyt popularny owoc, ale jest to prawdziwa bomba cukrowa. W jednej szklance znajduje się aż 29 gramów cukru. Masakra! Osobiście nie jadłam samego liczi. Ale piłam frugo :)

No więc mniej więcej widzicie jak to wygląda. Niektóre rzeczy naprawdę warto sobie odpuścić. Lub ograniczyć jeśli naprawdę nie możecie się bez tego obejść. Wierzcie mi pójdzie to Wam na zdrowie :)

3 komentarze:

  1. wszystko co dobre musi być niezdrowe ? :D ja teraz sama woda bo karmię małą piersią wiec chociaż nie będę faszerowała się tymi kochanymi świństwami ;) buziaki ;* http://creamshine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. http://skyrose00.blogspot.com/
    obszaobs?komzakom? zapraszam!

    OdpowiedzUsuń