niedziela, 25 października 2015

KONKURS!!!

3 komentarze:
Hej kochani! Tydzień dobiega końca tak jak i październik. A niedawno się zaczął. No cóż. Piszę do Was dzisiaj bo postanowiłam zorganizować mały konkurs. Pora się sprawdzić i w czymś takim. No to co ? Zainteresowani?

KONKURS

Ogłaszam konkurs plastyczny! Do wygrania jest szkicownik z ołówkiem. Rysuje się na nim dobrze. Sama mam drugi taki i jestem z niego bardzo zadowolona. 




Warunki konkursu:
1. Zaobserwuj mojego bloga.
2. Zalajkuj mój Fanpage. 
3. Nie musisz mieć talentu, nie musisz uczęszczać na akademie sztuk pięknych. Wystarczy,że narysujesz coś, co Twoim zdaniem zagwarantuje Ci wygraną i wyślesz obrazek na mojego maila (kasia.ruda.25@gmail.com) z dopiskiem KONKURS PLASTYCZNY.
4. Nagrodę wysyłam tylko na terenie Polski,
5. Czas trwania konkursu 25.10.2015-7.11.2015.
6. Wyniki poznacie już 8 listopada na blogu i na Fanpage'u.

Pozostaje mi życzyć Wszystkim powodzenia :) 
Nie mogę się doczekać Waszych prac :) 

wtorek, 20 października 2015

Halloween część II

6 komentarzy:
Hej ludki! Na początku października pojawił się post ze stylizacjami na imprezę tematyczną Halloween. A dzisiaj drugi post z tej serii. Tym razem skupimy się na tym jak przygotować taką imprezę w domu. Pomyślimy nad menu i dekoracjami.


Wiadomo ,że dobre menu i dekoracje, to sprawa kluczowa każdej imprezy. Zwłaszcza tematycznej takiej jak Halloween. Pomysłów jest od groma, a jedne przebijają drugie. Poszperałam specjalnie dla Was w internetach i znalazłam sporo propozycji. I jak tu teraz wybrać te najlepsze? Wybór pozostawiam oczywiście Wam. No to co? Jedziemy !



sobota, 17 października 2015

Szał zakładek!

4 komentarze:
Hej wszystkim. Wróciłam z małego i bardzo miłego wyjazdu. Wybraliśmy się z Magdą do Piotrka do Opola. Wyjazd nie był szalenie długi, ale naprawdę świetnie spędzony. Do tego stopnia, że po łyżwach wciąż boli mnie noga. Ale i tak było cudnie!

A po przyjeździe do domu czekała na mnie niespodzianka. Przyleciały do mnie kolorowe sówki.

Te śliczne zakładki dostałam od właścicielki wspaniałego bloga. Były nagrodą w jednym z konkursów. Są piękne, kolorowe, zabawne. Z przyjemnością znajdą sobie miejsca w moich książkach. Agnieszka jest bardzo miłą wielbicielką książek. Na jej blogu i stronie na Facebook'u znajdziecie wspaniałe recenzje książek i wiele konkursów, gdzie do wygrania są właśnie wspaniałe zakładki i książki.

Zapraszam Was więc serdecznie na Książka od kuchni-blog i Książka od kuchni-FB .

W Opolu odwiedziliśmy księgarnie Matras. Nie wiedziałam,że będę miała sówki w domu. Więc postanowiłam zakupić sobie parę zakładek. I tak do Ozorkowa wróciły ze mną takie kolorowe cuda.

Zawsze lubiłam zakładki do książek. Takie kolorowe. Słodkie. Jak ktoś ma tyle książek, to i zakładki sie przydadzą. Więc postanowiłam sobie zawsze kupować jakieś zakładki.
W mojej kolekcji są jeszcze dwie zakładki magnetyczne. Też są bardzo wygodne. I fajne.

Moja kolekcja nie jest duża. Dopiero zaczęłam zbierać zakładki. Ale wiem,że będzie ona o wiele większa. A Wy? Macie jakieś zakładkowe kolekcje? Dajcie znać :)

poniedziałek, 5 października 2015

Już niedługo HALLOWEEN!

6 komentarzy:
Hej kochani! Zaczął się październik. Teraz to do świąt zleci raz dwa. Ciekawe czy będzie śnieg...?No ale zanim nas najdą mrozy, to na koniec miesiąca mamy Halloween.
Tak, no wiem. To "święto" jest różnie odbierane w naszym kraju. Jedni się bawią, drudzy nim gardzą, a trzeci mają tam gdzie plecy się kończą.Ja osobiście w tym roku zamierzam się bawić. Jak dobrze pójdzie to razem z Piotrkiem i może Magdą będziemy straszyć na Halloween'owej imprezie w klubie. Bo kluby co roku robią takie tematyczne imprezy. Jakby nie patrzeć mają z tego spory zysk. A i zabawa jest fajna.
Dzisiaj chciałabym Wam pokazać super makijaże i stylizacje na Halloween. Może najdzie Was natchnienie i sami postanowicie się zabawić?

STYLIZACJE

1. Mumia
Może dziwne. Może zbyt klasyczne. Ale moim zdaniem sie sprawdza. Stare ciuchy w łatwy sposób można przerobić. 

2. Elf
Oryginalne przebranie dla fanek fantasy. Doskonale sprawdzi się do tego makijaż wróżki.

3. Zombie
No to przebranie wymaga trochę wysiłku od nas. Ale na bank będzie mega pomysłem na Halloween'ową imprezę.

MAKIJAŻ

1. Willy Wonka
Dosyć prosty do zrobienia. Jasny podkład, na ustach delikatny błyszczyk, róż na policzki i oczy. Dodatkowo fioletowe cienie na powieki. Proste i fajne. Tylko mnie od razu odstrasza ten pająk....

2.Upiorna laleczka
Jeden z bardziej klasycznych makijaży na Halloween. Potrzebny Wam będzie porcelanowy podkład. Mocno podkreślcie oczy. Pęknięcia w porcelanie można łatwo namalować eyelinerem.

3. Wróżka
Czarna magia i złe moce to coś co do Ciebie nie pasuje? Przecież to nie problem. Do zrobienia tego makijażu potrzebny będzie brokat, który nakładamy na twarz.Ten makijaż skupia się wokół oczu. Usta zostawiamy najlepiej słodkie i niewinne. Przyda się więc błyszczyk.Jeśli chodzi o akcesoria to super pomysłem są pióra, sztuczne rzęsy, lub naklejane na twarz kryształki.

4.Wampirzyca.
Bez tego raczej nie wyobrażam sobie Halloween. Podobnie jak do lalki, dajemy tu porcelanowy podkład, ale i rozświetlający puder. Jeśli chodzi o oczy to oczywiście im ciemniejsza i mroczna oprawa tym lepiej. Usta aż proszą się o krwistą czerwień lub odcienie śliwki. Zawsze możecie kupić sztuczną krew i trochę się pobrudzić. Będzie to super efekt!

5.Sugar Skull
To zdecydowanie mój ulubiony makijaż na Halloween! Bo ogranicza Was tu jedynie wyobraźnia. Nakładamy na całą twarz porcelanowy, wręcz biały podkład i... szalejemy. Wzorów jest tysiące a co jeden to lepszy. Kolorowe, mroczne, słodkie. Wszystko tu już zależy od Was.



Drogie Panie! Przedstawiłam tu stylizacje dla nas. No ale wiadomo, raczej nie wybierzemy się na imprezę same. Dlatego Waszym Panom polecam pewien kanał na YouTube, gdzie koleś robi niesamowite po prostu makijaże na Halloween. U Pinkstylist na pewno znajdą coś dla siebie.

Na dzisiaj to tyle. Ale niedługo pewnie znowu się do Was odezwę. A zapomniałabym, napiszcie w komentarzach swoje ulubione kreacje Halloween'owe. Może dodacie mi inspiracji :) 

czwartek, 1 października 2015

Tydzień zakazanych książek.

3 komentarze:
Cenzura to rzecz oczywista i każdemu dobrze znana. Niektórzy najchętniej ocenzurowali by wszystko. Dotyczy to również książek. No cóż wolność słowa nie koniecznie jest wolna.
Tydzień zakazanych książek obchodzony jest od 1982 roku. W Polsce obchodzony jest dopiero piąty raz i przypada on na ten własnie tydzień od 27 września do 3 października.
Kiedy się to zaczęło w Ameryce chcieli usunąć ponad 11 tysięcy książek. Nawet "Czerwonego Kapturka"!. Ponoć jest zbyt brutalny. Wierzcie mi, znam gorsze książki.
No ok. A właściwie to jakie książki znajdują się na liście zakazanych? Nie znalazłam pełnej listy, ale wybrałam kilkanaście najciekawszych książek,które powtarzały się na stronach z tym tematem.

źródło


1.Folwark Zwierzęcy- George Orwell.
Podobno zakazana przez pokazany ustrój totalitarny, nawiązujący do rosyjskich władz.

2.Biblia.
Czemu mnie to nie dziwi?

3.Cierpienia młodego Wertera.-Johann Wolfgang van Goethe.
Wkrótce po ukazaniu się książki, przez Europę przeszła fala samobójstw, popełnianych przez nieszczęśliwie zakochanych mężczyzn.

4.Księga tysiąca i jednej nocy.

5.Pamiętniki Fanny Hill- John Cleland.
Osiemnastowieczny bestseller o życiu prostytutki został zakazany w Massachusetts w 1821 r., jak się można domyślić - za obsceniczność. Pierwsza książka, która była przedmiotem sprawy sądowej o obrazę obyczajów w USA.

6.Zabić Drozda.-Harper Lee.
Rasistowskie obelgi.

7.Charlie i fabryka czekolady.-Roland Dahl.

8.Czerwony kapturek -Bracia Grimm.
Została zakazana między innymi przez butelkę wina w koszyku. Naprawdę niektórym wiele nie trzeba...

9.Cztery pory roku- Stephen King.
Niespełnianie standardów społecznych.

10.Dziennik- Anne Frank.
Ojciec Anne usunął z pamiętnika fragmenty, gdzie np. skarżyła się na egoizm innych, jednak wydawcy to nie wystarczyło i zażądał usunięcia kolejnych fragmentów, np. o menstruacji Anne i jej siostry. Niemieckie wydanie książki pociągnęło za sobą kolejne ingerencje w treść; usunięto fragmenty uznane za obraźliwe dla Niemców. Rodzice amerykańskich uczniów oskarżali książkę o niestosowność, podważanie autorytetu dorosłych. Jeden z rodziców arabskiego pochodzenia nie chciał, aby jego dziecko omawiało w szkole utwór, którego bohaterką jest Żydówka. Natomiast w 1983 r. w Alabamie chciano usunąć książkę z listy lektur, gdyż uznano ją za... zbyt przygnębiającą. Zakazano jej w Libanie za pozytywne przedstawienie Żydów i Izraela.

11.Jądro ciemności.-Joseph Conrad.
Książka była atakowana za rasistowskie wydźwięki . Wzbudzała konsternacje i oburzenie.

12.Kod Leonarda da Vinci- Dan Brown.

13. Oliver Twist-Charles Dickens.
Książkę oskarżano o antysemityzm. W 1949 r. grupa żydowskich rodziców w Nowym Jorku oskarżyła miejską radę edukacji, domagając się wycofania utworu ze szkół. Sąd odrzucił wniosek, orzekając, że usuwanie książek ze szkół nie przyczyni się do osłabienia uczuć antyreligijnych.

14.Przeminęło z wiatrem- Margaret Mitchell.
Znowu rasistowski język.

15. Przygody Tomka Sawyera -Mark Twain.
Zakazano jej w pokoju dziecięcym w Brooklynie, bibliotekach publicznych w Nowym Jorku, Denver i Kolorado (1876 r.), a także w Pensylwanii (1994 r.) za rasistowski język.

16. Ferdydurke -Witold Gombrowicz.

17. Zbrodnia i kara- Fiodor Dostojewski.

18. Inny świat- Gustaw Herling Grudziński.

19. Wieczór trzech króli- William Szekspir.

20. Mein Kampf- Adolf Hitler.
Książka budziła liczne protesty jeszcze przed opublikowaniem zarówno w USA jak i w Europie. We wrześniu 1933 r. zakazano sprzedaży książki w Pradze, miesiąc później w Katowicach (sąd uznał ją za „obraźliwą”).

21.Grona gniewu- John Steinbeck.

22.Lot nad kukułczym gniazdem -Ken Kesey.
Zakazana w wielu amerykańskich szkołach, m.in. w Colorado (1971), Ohio, Nowym Jorku, Idaho, Waszyngtonie, głównie za wulgarne słownictwo, gloryfikowanie działalności przestępczej, opisy brutalności i przyczynianie się do zepsucia młodzieży. W jednaj z kalifornijskich szkół została wycofana (2000) ze względu na rodziców, którzy skarżyli się na wybór przez nauczycieli „śmieci” jako lektur.

źródło


Oczywiście lista jest o wiele dłuższa. No a teraz przyznać się! ile z tego czytaliście? Ja się przyznaje bez bicia, że sporo. I w dodatku kilka mam w domu. Tak spalcie mnie na stosie.
Moim zdziwieniem natomiast było to, że na żadnej z list nie znalazłam Harry'ego Pottera, 50 twarzy Greya, Zmierzchu. A kiedyś słyszałam,że należą one do kanonu ksiąg zakazanych. No ale cóż. Ludzie ciągle będą przekraczać kolejne granice, aby ograniczać wolność słowa. I są też tacy którzy będą je łamać. Bo sami widzicie, że niektóre książki znacie ze szkolnych lektur.
A ja będę czytać nawet jak to zostanie całkiem zabronione. I mam nadzieje, że Wam też nikt nie zamąci umysłów ograniczeniami o wolności słowa :)
Trzymajcie się ciepło :)