Autor szablonu: ArianadlaWioski Szablonów | Flower design by BiZkettE1 / Freepik

wtorek, 9 lutego 2016

Świat w cytaty ubrany- "Jedenaście Minut"

Dzisiaj kolejny post z serii cytatów. Na warsztat wzięłam książkę "Jedenaście minut". Jej autorem jest Paulo Coelho.

źródło
Jeśli ktoś nie zna tej książki, od razu zachęcam do jej przeczytania. Porusza bardzo ciekawe kwestie, ukrywane przez wiele osób w szafce z napisem TABU. Mam nadzieję, że skusicie się na lekturę.

"...bo człowiek może wytrzymać tydzień bez picia, dwa tygodnie bez jedzenia, całe lata bez dachu nad głową, ale nie może znieść samotności."

"Kiedy nie miałam już nic do stracenia, dostałam wszystko. Kiedy o sobie zapomniałam, odnalazłam samą siebie. Kiedy poznałam upokorzenie i całkowitą uległość, stałam się wolna."

"Najważniejsze spotkania odbywają się w duszy, na długo przed tym, nim spotkają się ciała."

"Nie istnieje miłość bez wolności i na odwrót. Tylko ten, kto czuje się wolny, kocha bezgranicznie. A ten, kto kocha bezgranicznie, czuje się wolny."

"Mam wybór: mogę być ofiarą losu lub poszukiwaczem przygód wyruszającym po skarb. Wszystko zależy od tego jak będę postrzegała własne życie"

"Ludzie zachowują się tak, jakby zjedli wszystkie rozumy, a jeżeli przyjdzie wam do głowy zadać im proste pytanie, okaże się, że nie wiedzą nic."

"Są we mnie dwie kobiety. Jedna pragnie namiętności i przygód. Druga natomiast chce być niewolnicą rutyny, życia rodzinnego, drobnych spraw, które można zaplanować i wykonać.
Spotkanie tych dwóch kobiet w jednym ciele jest bardzo ryzykowną sprawą. Bo to współistnienie dwóch boskich energii, dwóch przeciwstawnych światów i może się zdarzyć, że jeden świat zniszczy drugi."

"W każdym momencie naszego życia jedną nogą tkwimy w świecie baśni, a drugą w otchłani piekieł."

3 komentarze:

  1. O tej książce jeszcze nie słyszałam :) Cytaty śliczne *,*
    http://ibaginska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedna z moich ulubionych książek. Tak dawno jej nie czytałam!
    Wszystkie cytaty piękne, ale przedostatni szczególnie jest mi bliski.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite cytaty ♡ Nie słyszałam o tej książce, ale teraz mam wielką ochotę się z nią zapoznać :)
    ~Paulina
    http://ksiazkowezacisze.blogspot.co.uk/?m=1

    OdpowiedzUsuń