Autor szablonu: ArianadlaWioski Szablonów | Flower design by BiZkettE1 / Freepik

wtorek, 13 grudnia 2016

"Czarownica, czyli prawdziwa historia Diaboliny"

Nigdy nie należy oceniać książki po okładce, a ludzi po pozorach. Bo te pozory bardzo często mogą nas zwieść. Ktoś kogo oceniamy jako osobę złą, bezduszną, tak naprawdę może być pełen ciepła i miłości. Ale po prostu mógł zostaw skrzywdzony. Tak było w przypadku pewnej wróżki.

źródło

"Czarownica, czyli prawdziwa historia Diaboliny" to książka autorstwa Elizabeth Rudnick.

Diabolinę poznajemy jako malutką wróżkę. Jej rodzice wierzą w pokój między ludźmi a magicznymi istotami. I starają się go osiągnąć. Pewnego wieczoru przypłacają to życiem. Mała Diabolina dorasta w otoczeniu wróżek, które ją uwielbiają i kochaną.
Pewnego dnia na magiczne Wrzosowiska trafia chłopiec imieniem Stefan. Między nim a Diaboliną kształtuje się przyjaźń, która później przeradza się w prawdziwą miłość. Niestety ta nie trwa wiecznie.
Król Henryk, który włada krainą ludzi. Jest złym i okrutnym władcą. Chce zniszczyć wszystkie wróżki, zrównać z ziemią ich magiczną krainę- Wrzosowiska. Diabolina, która chce ratować swój dom staje do walki ze złym królem.

W wyniku walki król doznał poważne obrażenia. W swojej komnacie rozmawia z rycerzami, wie że niedługo umrze, a musi zostawić komuś córkę i królestwo. Wpada wiec na pomysł. Kto zgładzi Czarownice otrzyma rękę królewny i całe królestwo.Stefan, który służy na zamku słyszy cała rozmowę. Wymyśla okropny plan. Spotyka się z Diaboliną i odbiera jej skrzydła, oraz nadzieje na prawdziwą i szczerą miłość.

Jak widzicie, ta historia różni się od tej, którą znamy w Śpiącej Królewnie. A to dopiero początek! Okaleczoną Diaboliną powoli zawładnął mrok. Nie ma już nadziei na szczęście. Na miłość. Pragnie zemścić się na Sebastianie. Ale nie ma jak dostać się na zamek nowego króla. Jej oczami za Wrzosowiskiem staje się Diaval, kruk którego Diabolina ratuje przed śmiercią. Dzięki niemu Diabolina dowiaduje się o ślubie Stefana jak i o chrzcinach jego cudownej córeczki Aurory.
Dalej akcja toczy się, mniej więcej, tak jak w bajce. Aurora ma ukłuć się w palec i zasnąć. Obudzić ją z klątwy może tylko pocałunek prawdziwej miłości. Dziewczynka mieszka z trzeba wróżkami "ciotkami" w małej chatce. Ciocie jednak nie dają sobie za bardzo rady z nowymi obowiązkami.

Diabolina i Diaval przez wszystkie lata doglądają dorastającej dziewczyny. Być może z czystej ciekawości. W wieku piętnastu lat Aurora poznaje wróżki i Wrzosowiska. Diabolina pokazuje jej świat w jakim dorastała. Piękny i kolorowy świat pełen Magii. Między wróżką a księżniczką pojawia się więź. Diabolina powoli żałuje rzuconej klątwy i zrobi wszystko, żeby ustrzec Aurorę przed jej losem...

Momentami naprawdę współczułam Diabolinie. Czułam jej złość, jej żal i chęć zemsty. Czytając miałam nadzieję, że skrzywdzona wróżka będzie szczęśliwa, że do jej serca wróci miłość, że będzie się uśmiechać. Książkę czytało mi się bardzo szybko. Historia wciągnęła mnie od początku do ostatniej strony.
Wiedziałam, że historia Diaboliny będzie różniła się od ten z bajki, ale nie wiedziałam, że aż tak. Nie zawiodłam się jednak. Do przeczytania mam jeszcze historię Bestii oraz Złej Królowej. I już nie mogę się doczekać wrażeń.

źródło

5 komentarzy:

  1. Żałuję, że kiedyś nie mogłam jej upolować w promocji w biedronce, pozostaje szukać w innych miejscach w równie atrakcyjnych cenach :) Uwielbiam zmienione wersje bajek :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz sobie na Ceneo :) Tam ceny nie są takie złe.

      Usuń
  2. Właśnie czegoś takie szukałam na prezent.
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej nie sięgnę :D Film bardzo mnie irytował, nie bawi mnie coś takiego, a wiem, ze dzieła tego typu, tworzone na bazie filmu właśnie zwykle wypadają w moich oczach bardzo słabo XD
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowna ksiązka, miałam doczynienia tylko z filmem, ale może się skusze ^^ :)
    ---
    http://styluliczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń